NEWS

invitation SYMPHONY IN 20 PARTS MMCA.jpg

Η έκθεση ‘Συμφωνία σε 20 μέρη. Σύγχρονα έργα από τις συλλογές του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τένχης’, που θα πραγματοποιηθεί στο ΜΜΣΤ (εντός ΔΕΘ) από τις 16 Φεβρουαρίου έως τις 20 Μαΐου 2018, παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα διευρυμένο σύνολο έργων ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που προέρχεται από τις συλλογές των δύο μουσείων. Ενόψει της συνένωσης των λειτουργιών των δύο μουσείων, η παρουσίαση αυτή αποκτά συμβολική διάσταση, καθώς προτείνει μια πρώτη συμπαράθεση έργων και καλλιτεχνών των δύο συλλογών, η οποία δημιουργεί νέους συσχετισμούς και ερμηνείες.
Μέσα από 20 ενότητες, εκτίθεται ένα ιστορικό κομμάτι έργων και καλλιτεχνών, το οποίο συμπληρώνεται από νέες διασυνδέσεις και οπτικές γωνίες, που εμπλουτίζουν το τοπίο της σύγχρονης τέχνης και αναδεικνύουν όψεις σημερινών προβληματισμών, καλλιτεχνικών, κοινωνικών, πολιτικών.
Η νέα έκθεση που συνδιοργανώνουν τα δύο μουσεία περιλαμβάνει σχεδόν 200 καλλιτέχνες, ενώ ανοίγει την προοπτική επόμενων εκθέσεων, ώστε να παρουσιαστεί σταδιακά το σύνολο των συλλογών και των καλλιτεχνών που εμπλουτίζουν τις συλλογές. Το ΚΜΣΤ και το ΜΜΣΤ ευελπιστούν ότι η συνάντηση ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών στο μέλλον θα ξαναβρεί την προοπτική της διάσταση, μέσα από το ρόλο που θα κληθεί να παίξει ο υπό σύσταση ενοποιημένος Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσέιων Εικαστικών τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus) στην ελληνική κοινωνία και στην κοινωνική, πολιτισμική και καλλιτεχνική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης, της Ελλάδας, των ευρωπαϊκών και των βαλκανικών χωρών.

Μέσα από την έκθεση ‘Συμφωνία σε 20 μέρη. Σύγχρονα έργα από τις συλλογές του ΚΜΣΤ και του ΜΜΣΤ’ προβάλλεται και μια όψη της ιστορίας των δύο συλλογών:
Η Συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΜΜΣΤ) είναι η καρδιά του Μουσείου και περιλαμβάνει περισσότερα από 2300 έργα. Το ΜΜΣΤ ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ως αποτέλεσμα μιας συνολικής συνείδησης και προσπάθειας που κατέβαλε μια μικρή ομάδα ανθρώπων με πρωτοβουλία του Αλέξανδρου Ιόλα. Ο διεθνώς γνωστός γκαλερίστας και συλλέκτης συγκέντρωσε ένα σύνολο έργων συγχρόνων δημιουργών, Ελλήνων και ξένων, με την πρόθεση να καλύψει ένα ουσιαστικό κενό που άφηναν οι υπόλοιποι καλλιτεχνικοί θεσμοί στην Ελλάδα. Η έλλειψη ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα με διεθνείς προοπτικές και προδιαγραφές ήταν αισθητή. Η σχέση με τα καινούργια ρεύματα της τέχνης και τους καλλιτέχνες της διασποράς αποτελούσε ταμπού, σε μια εποχή όπου η ευρωπαϊκή και διεθνής διάσταση της ευρύτερης εικαστικής σκηνής στην Ελλάδα είχε ουσιαστικά αποκατασταθεί επαγγελματικά και ιδεολογικά. Οι καλλιτέχνες της διασποράς είχαν αρχίσει να επιστρέφουν ή τουλάχιστον να παίζουν ξανά ένα βασικό ρόλο στην καλλιτεχνική ζωή της Ελλάδας κι οι νεότεροι καλλιτέχνες να εξασφαλίζουν όλο και περισσότερους δεσμούς με την διεθνή εικαστική κοινότητα κι ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Μ’ αυτό λοιπόν τον τρόπο, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στάθηκε η πρώτη συλλογική ανανεωτική προσπάθεια και συμβολή στην αναθεώρηση της πολιτισμικής και καλλιτεχνικής σύγχρονης ιστορίας. Η συλλογή δημιουργήθηκε ως βάση μιας τέτοιας ανάγνωσης και προοπτικής.
Ο Ιόλας δώρισε μια σειρά από έργα που επικεντρώνουν σε πρώτο πλάνο τις σχέσεις τις γενιάς του ’60 με τη Γαλλία (Tinguely, de Saint Phalle, Raysse, Raynaud κοκ.) την Ιταλία ( Pascali, Mattiacci, Fontana). Στη δωρεά του Ιόλα προστέθηκαν κι άλλες δωρεές από καλλιτέχνες και φιλότεχνους. Μέσα από αυτή την προοπτική οι Έλληνες καλλιτέχνες που σφράγισαν αυτό το πέρασμα βρήκαν τη θέση τους και ο ρόλος που έπαιξαν διεθνώς καταγράφηκε για πρώτη φορά συστηματικά και έγινε αντιληπτός (Τάκις, Παύλος, Τσόκλης, Ακριθάκης, Μπουτέας, Αληθινός, Τζίβελος, Λαζόγκας) . Η πολιτική του Μουσείου που σε συνεργασία με τους καλλιτέχνες τους ίδιους και πολλούς φιλότεχνους από τον ιδιωτικό τομέα εμπλούτισαν τις δωρεές αυτές και δημιούργησαν ενδιαφέροντα κι αντιπροσωπευτικά σύνολα της περιόδου εκείνης, συνέκλινε και με τον προγραμματισμό των πρώτων μεγάλων αναδρομικών εκθέσεων που παρουσίασαν σε βάθος και συνολικά το έργο των περισσότερων καλλιτεχνών αυτής της γενιάς (Κεσσανλής, Κανιάρης, Δανιήλ, Αντωνάκος, Χρύσα, Περδικίδης, Φιλόλαος, Ζογγολόπουλος, Κουλεντιανός, Λουκόπουλος). Στη συνέχεια, πολλοί καλλιτέχνες συνέβαλαν με ανάλογες δωρεές, ώστε να συγκεντρωθεί ένα σοβαρό κι ικανοποιητικό σύνολο έργων. Στις προσπάθειες αυτές συνέβαλε και ο σημαντικός τεχνοκριτικός Αλέξανδρος Ξύδης, ο οποίος δώρισε μεγάλο μέρος της προσωπικής του συλλογής, ανοίγοντας μ’ αυτό τον τρόπο και το κεφάλαιο που αφορά το θέμα της ελληνικότητας, αλλά και πολλές σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας. Παράλληλα, η συστηματική καταγραφή της σύγχρονης τέχνης ενθάρρυνε πλήθος νέων δωρεών, όπως το σύνολο έργων του Αχιλλέα Απέργη, δωρεά του γιου του. Συλλέκτες όπως ο Χάρης Αντωνίου, ο Μάνος Παυλίδης, ο Λεωνίδας Μπέλτσιος και πολλοί άλλοι, βοήθησαν επίσης, συμπληρώνοντας τη συλλογή με σημαντικά αποκτήματα.
Με την εγκαινίαση του νέου κτιρίου το 2002, νέες δωρεές καλλιτεχνών άνοιξαν καινούργιες προοπτικές μέσα από ένα αντιπροσωπευτικό σύνολο της δεκαετίας του ’80 και ’90, καθώς και μέσα από τα σύνολα που αφορούν τη σύγχρονη φωτογραφία και τη χαρακτική. Η διεθνής διάσταση των συλλογών σε συνέχεια της προσπάθειας που ξεκίνησε ο Ιόλας έχει αρχίσει να εμπλουτίζεται με σημαντικά μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας και κυρίως των δυσκολιών της αγοράς. Μέχρι σήμερα το σύνολο των συλλογών του ΜΜΣΤ αποτελούν ένα από τα πιο μεγάλα σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς τέχνης επί ελληνικού μουσείου.
Η Συλλογή σύγχρονων έργων του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΚΜΣΤ).
Αρχικός πυρήνας των συλλογών του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εκτός της διεθνούς φήμης Συλλογής Κωστάκη με έργα καλλιτεχνών της ρωσικής πρωτοπορίας) είναι μια σειρά περίπου 200 έργων που δωρήθηκαν στο Μουσείο από τον Οργανισμό «Θεσσαλονίκη – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 1997». Πρόκειται για ζωγραφικές, γλυπτικές και χαρακτικές συνθέσεις, κυρίως καλλιτεχνών που ζουν και εργάζονται στη Θεσσαλονίκη, που αποκτήθηκαν με αγορές, καθώς και έργα που είχαν παρουσιαστεί σε σημαντικές διοργανώσεις και εκθέσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: Το Παρεκκλήσι της Ουράνιας Κλίμακας του ελληνοαμερικάνου καλλιτέχνη Στήβεν Αντωνάκου, το οποίο είχε εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1997, τη μνημειακή γλυπτική σύνθεση Gridlock, του, επίσης ελληνοαμερικάνου εικαστικού, Κρις Γιανάκου, τις Μορφές του σημαντικού Έλληνα γλύπτη Ιωάννη Αβραμίδη.
Τη δωρεά της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας συμπλήρωναν έργα τα οποία πρόεκυψαν κατά τη διάρκεια καλλιτεχνικών εργαστηρίων και δράσεων που πραγματοποιήθηκαν το 1997: το ζωγραφικό εργαστήριο Pictor, το εργαστήριο γλυπτικής Ίχνη και Προοπτικές, καθώς και το εργαστήριο χαρακτικής του Κέντρου Χαρακτικής «Ήλιος». Από το 2000, το Μουσείο, εκτός της εκθεσιακής και ερευνητικής του δραστηριότητας, έδωσε ξεχωριστή έμφαση και στη συλλεκτική. Σήμερα, η συλλογή του Μουσείου ξεπερνά τα 900 έργα σύγχρονης τέχνης –έργα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μέσων: ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφία. Υπάρχει, ακόμη, ένας σημαντικός αριθμός βιντεοσκοπημένων περφόρμανς. Η συντριπτική πλειοψηφία τους προέρχονται από δωρεές καλλιτεχνών, οι οποίοι παρουσίασαν τη δουλειά τους σε ατομικές εκθέσεις ή συμμετείχαν σε μεγάλες θεματικές εκθέσεις ή διεθνείς διοργανώσεις του Μουσείου: Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Τέχνη – Η Τέχνη των Βαλκανικών Χωρών (2002), Cosmopolis (2004), Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017). Έχοντας ως αφετηρία τη συλλογή Κωστάκη, το Μουσείο παρακολουθεί και την εξέλιξη της σύγχρονης ρωσικής τέχνης και κατέχει μια σειρά έργων σημαντικών σύγχρονων Ρώσων καλλιτεχνών.
Η παραγωγή εκθέσεων με βάση αυτά τα έργα καταδεικνύει ότι η συλλεκτική πολιτική του Μουσείου, σχεδιάστηκε με στόχευση και με συστηματικό τρόπο, προσβλέποντας στην δημιουργία μιας αντιπροσωπευτικής συλλογής με άξονα τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία. Ιδιαίτερη θέση στις συλλογές του Μουσείου έχουν και οι δωρεές εκείνες μεγάλου αριθμού έργων που έγιναν από του ίδιους τους καλλιτέχνες ή τις οικογένειές τους. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην ενότητα ζωγραφικών έργων και σχεδίων του Θεοχάρη Μορέ. Το 2012 ο Στήβεν Αντωνάκος έκανε μια γενναιόδωρη δωρεά 67 τυπωμάτων, εξηγώντας ότι στην πράξη του αυτή τον ώθησε η σχέση που έχουν τα έργα αυτά με τα έργα των καλλιτεχνών της ρωσικής πρωτοπορίας από τη συλλογή Κωστάκη. Το 2017 ο αρχιτέκτονας Αλέξανδρος Τζώνης και η σύζυγός του Liane Lefaivre, δώρισαν στο μουσείο σημαντικές συλλογές μεταξύ των οποίων και μια ενότητα σχεδίων της Χρύσας Βαρδέα.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

POSTER EN Biennale Thessaloniki 2017

 

Το project Evressis #1 εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης θεωρητικής έρευνας που στοχεύει στην διερεύνηση της σχέσης που υπάρχει μεταξύ του τυχαίου στην επιστήμη και στην τέχνη έτσι όπως αυτό εκφράζεται μέσα από τις απρόβλεπτες ανακαλύψεις των επιστημόνων-ερευνητών και των καλλιτεχνών-δημιουργών. Στρέφοντας την προσοχή μας προς την επιστημονική και καλλιτεχνική πρακτική, μπορούμε να εντοπίσουμε να ξετυλίγονται δύο νήματα θεωρητικής αναζήτησης: το πρώτο αφορά τη ζωτικής σημασίας σχέση, τις διασυνδέσεις και τις αλληλοεπιδράσεις μεταξύ των δύο πεδίων που μέχρι πρόσφατα αντιμετωπίζονταν συχνά από τους θεωρητικούς ως εκ φύσεως ασύμπτωτα∙ και το δεύτερο προκύπτει μέσα από την συγκριτική μελέτη των εργαλείων και των μεθόδων που χρησιμοποιούν, αλλά και τη διερεύνηση των πρόσφατων συνεργασιών μεταξύ καλλιτεχνών και επιστημόνων-ερευνητών, λαμβάνοντας ως κοινό τόπο την «τυχαιότητα» (happenstance).
Tα έργα της παρούσας έκθεσης, έχοντας ως αφετηρία τις απρόβλεπτες και παράδοξες «συναντήσεις» των καλλιτεχνών της ομάδας Horror Vacui με αντικείμενα και υλικά, προτείνουν πολλαπλές αναγνώσεις της σύγχρονης καλλιτεχνικής πρακτικής που κινούνται, άλλοτε σε συμβολικό επίπεδο και άλλοτε διακρίνονται από εννοιολογικές και ποιητικές αποδόσεις και σχολιάζουν ένα ευρύ φάσμα κοινωνικών, πολιτικών και επιστημονικών θεμάτων.
Η ομάδα Horror Vacui αποτελείται από τους: Αννίτα Αργυροηλιοπούλου, Ανδρέα Βούσουρα, Χαράλαμπο Δερμάτη, Αντιγόνη Καββαθά, Ανδρέα Λυμπεράτο, Ευσεβία Μιχαηλίδου, Βαρβάρα Σπυρούλη και Μάρθα Τσιάρα.

www.horrorvacuiprojects.wordpress.com

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

POSTER

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

TAPETUM LUCIDUM POSTER

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ / PRESS RELEASE

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΒΒΑΘΑ

T A P E T U M L U C I D U M

ANTIGONΙ KAVVATHA

ΑΘΗΝΑ.– Η Αίθουσα Τέχνης «έ κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου» παρουσιάζει την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015, στις 19:30, την ατομική έκθεση της Αντιγόνης Καββαθά «Tapetum Lucidum» σε επιμέλεια του Γιάννη Μπόλη.

Ο Γιάννης Μπόλης αναφέρει μεταξύ άλλων σχολιάζοντας το έργο της Καββαθά:

«Η Αντιγόνη Καββαθά προτείνει διαδρομές ανάμεσα στο φως, τη σκιά και το σκότος, σε συνθέσεις που διακρίνονται για την εξαιρετική τεχνική τους.

Με υλικά τα ακρυλικά σε mylar και το κάρβουνο σε χαρτί δημιουργεί έργα που διακρίνονται για την ένταση των αντιπαραθέσεων, τον ανάγλυφο χαρακτήρα των επιφανειών, την πλαστικότητα των μορφών και των σχημάτων, τη μνημειακότητα των συνθέσεων, που εντοπίζεται τόσο σε εξωτερικά χαρακτηριστικά, όπως η μεγάλη διάσταση, όσο και σε μια εσωτερική δημιουργική πνοή.

Τα φυτά και τα δέντρα, με τα δαιδαλώδη πλέγματα των κλαδιών τους, ακινητοποιημένα σ’ ένα αρχέγονο σταμάτημα του χρόνου, πάλλονται από ρυθμό, βρίθουν από ευαισθησία και αμεσότητα, και επιβάλλουν τη μεστή, όλο δύναμη παρουσία τους.

Κάθε έργο της συγκροτεί μια ενιαία εικαστική πρόταση, αποτέλεσμα συστηματικής μελέτης και προσήλωσης, επίμονης άσκησης και οξείας παρατήρησης, καταδεικνύοντας μια Aσυγκροτημένη έρευνα και εξέλιξη υψηλών δυνατοτήτων και προβληματισμών».

Η Αντιγόνη Καββαθά γεννήθηκε το 1955 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ζωγραφική στην ΑΣΚΤ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις ΗΠΑ (Ν. Υόρκη και Βοστόνη). Έχει παρουσιάσει δέκα ατομικές εκθέσεις και έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές. Έργα της βρίσκονται σε συλλογές στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική.

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Εγκαίνια: Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015, 19:30 Διάρκεια: 10/12/2015 – 9/1/2016

Opening: Thursday 10 December 2015, 19:30 Duration: 10/12/2015 – 9/1/2016

Valaoritou 9a, Athens, 10671, tel: 0030 210-3607598, fax: 0030 210-3607546,

info@ekfrasiart.gr, www.ekfrasiart.gr

Ώρες λειτουργίας / Opening hours:

Τρίτη έως Παρασκευή 11:00 – 20:00, Σάββατο: 11:00 – 15:00, Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Tuesday to Friday 11:00 – 20:00, Saturday: 11:00 – !5:00, Sunday and Monday closed

According to the Art Historian Giannis Bolis:

Antigoni Kavvatha suggests paths between light, shadow and darkness, in compositions that are characterized by excellent technique. She creates monumental works with acrylics on mylar and charcoal on paper, by the juxtaposition of opposites, the relief-like character of the surface, the plasticity of the forms. The plants and trees with their chaotic lattices of branches are suspended in time and dangle at the edge of reality, imagination and dream. They vibrate in a rhythm, full of sensitivity and directness, forcing their powerful presence. Every work is part of a unified visual proposition. It is the result of systematic study and devotion, copious work and sharp observation, of a comprehensive research and evolution of concerns”.

Antigoni Kavvatha was born in 1955 in Thessaloniki, Greece. She studied painting in the School of Fine Arts in Athens and completed graduate studies in New York and Boston (MFA Boston University). She has hosted ten one-woman shows and participated in many group exhibitions. Her work can be viewed in collections throughout Europe, Asia and USA. She currently resides in Athens, Greece.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ή__ί___ί_ ύΌ____ 2015

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟY

Οι εικαστικοί «Πλόες» της Άνδρου σε νέες διαδρομές

 

Ο εικαστικός θεσμός «Πλόες», που παρουσιάζεται τα καλοκαίρια στο Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως της Άνδρου, έχοντας πέρυσι ολοκληρώσει την 20ετή του διαδρομή, η οποία διεύρυνε – με έργα καλλιτεχνών και θεωρητικά κείμενα – τις έννοιες των μεταπολεμικών «ρεαλισμών», συνεχίζει κι εφέτος να ταξιδεύει, προς νέους στόχους και καινούριες πορείες.

Οι 21οι «Πλόες», που θα παρουσιαστούν εφέτος, από το Σάββατο 1 Αυγούστου και μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου 2015, έχουν ως προσδιοριστικό υπότιτλο, τα «Νηπενθή και Εωθινά». Τα «νηπενθή» (λέξη ομηρική, που ακόμη χρησιμοποιείται στη νεοελληνική μας γλώσσα, όπως σε ποιητικές συλλογές), είναι όλα όσα δεν προκαλούν πόνο και θλίψη. Τα «εωθινά», είναι όσα εμφανίζονται με το πρώτο φως του ήλιου.

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στον ζωγράφο, εικονογράφο, χαράκτη και συγγραφέα Ράλλη Κοψίδη (1929-2010), που εφέτος κλείνουν 5 χρόνια από τον θάνατό του. Ο Ράλλης Κοψίδης (του οποίου θα παρουσιαστούν αντιπροσωπευτικά έργα), αξιοποίησε πολλά στοιχεία της μεταβυζαντινής και λαϊκής παράδοσης, συνδυάζοντάς τα εμπνευσμένα με στοιχεία του μετεμπρεσιονισμού, του υπερρεαλισμού, του εξπρεσιονισμού και του κυβισμού, διαμορφώνοντας στις συνθέσεις του έναν γόνιμο διάλογο παρελθόντος και παρόντος, Δύσης κι Ανατολής, μύθων και καθημερινότητας, αρχετύπων και πραγματικότητας. Υπήρξε μαθητής και κατόπιν συνεργάτης του Φώτη Κόντογλου, εμπνεύστηκε από την πνευματικότητα της ορθοδοξίας, αλλά μέσα από ένα πρίσμα ελευθερίας. Τόνισε ιδιαιτέρως την ανάγκη να γνωρίσουμε βαθύτερα όσα μας χαρακτηρίζουν και μας συγκροτούν – ατομικά και συλλογικά – εστιάζοντας περισσότερο στους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον και στην προστασία του. Λόγω της σεμνότητας που τον διέκρινε, τα έργα του δεν είναι ιδιαίτερα γνωστά, αλλά δεν παύει να θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους της γενιάς του, όπου – μέσα από το εκφραστικό του ιδίωμα – υπογράμμισε πόσο απαραίτητη είναι η οικολογική συνείδηση στον σύγχρονό μας πολιτισμό.

Με αφορμή το συνοπτικό αυτό αφιέρωμα στον Ράλλη Κοψίδη, η ομαδική αυτή έκθεση επικεντρώνεται και παράλληλα επεκτείνεται στις πολλές και ποικίλες σημασίες, αλλά και στις πραγματικότητες που εμπεριέχει σήμερα ως έννοια το «περιβάλλον», όπως είναι η φύση που μας πλαισιώνει, την παρατηρούμε και μας αντανακλά, καθώς παράλληλα με αυτήν, εκλαμβάνεται και το «περιβάλλον» των συναναστροφών μας, εκείνο των επιλογών μας, το κοινωνικό/οικονομικό μας και ιδεολογικό «περιβάλλον», όλα όσα ως πλαισιωτικό consensus επίσης διαμορφώνουν το υποσυνείδητό μας, (το οποίο δέχεται, τροποποιεί ή απορρίπτει τα ερεθίσματα του βίου). Σ’ αυτά συμπεριλαμβάνονται ακόμη οι αισθαντικότητες, οι μνήμες, οι αυταπάτες, τα όνειρα, οι ελπίδες, οι φοβίες, οι φαντασιώσεις μας, τα πλανέματα του νου, οι αντιφάσεις κι αντιδράσεις μας, οι παραδοξότητες και τα αδιέξοδά μας. Τα έργα των καλλιτεχνών που συμμετέχουν, παρουσιάζουν εκδοχές της εξωτερικής «φύσης» και του «εαυτού», όπως επίσης των «αντανακλάσεων», αλλά και των τρόπων που επιλέγουμε να ταυτιζόμαστε ή να παίρνουμε αποστάσεις, από αυτού του είδους τα «περιβάλλοντα», διαμορφώνοντας εντέλει την συλλογική και ατομική μας παρουσία κι ευθύνη, μέσα από όσα μας χαρακτηρίζουν, μας εκφράζουν και δημιουργούν τα ίχνη των μικρών ή μεγαλύτερων «ιστοριών» μας της ζωής.

Οι συμμετέχοντες (11+1 καλλιτέχνες), εκτός του Ράλλη Κοψίδη, είναι αλφαβητικά οι ακόλουθοι :

Χρύσα Βέργη, Σάββας Γεωργιάδης, Πέρης Ιερεμιάδης, Αντιγόνη Καββαθά, Μάρκος Καμπάνης, Γιώργος Κουβάκις, Αλέξης Κυριτσόπουλος, Αλέκος Λεβίδης, Φωτεινή Στεφανίδη, Αντώνης Τσακίρης, Μυρτιά Χέλλνερ.

Σκεπτικό, επιλογή καλλιτεχνών & έργων, κείμενα έκθεσης και Καταλόγου, επιμέλεια :

Αθηνά Σχινά

Η Συνέντευξη Τύπου της έκθεσης, θα δοθεί το Σάββατο 1 Αυγούστου, στις 11πμ στον χώρο παρουσίασης των έργων.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 1 Αυγούστου 2015 και ώρα 8μμ στο Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως

Οι ώρες λειτουργίας θα είναι :10:00 – 13:30 και 18:30 – 21:30

Για περισσότερες πληροφορίες : Νίκος Κομν. Χατζηγεωργίου, τηλ: 6932 630024

Έρη  Μανούσου, τηλ: 6932 548619

ΑΝΔΡΟΣ 2015 ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ (δείτε το pdf αρχείο)

ANDROS 2015 CATALOG (view pdf file)

Antigoni Kavvatha – Andros 2015 – Catalog (view pdf file)

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

_______  _ή-(ω_)-ωΊ___ίΌ__ poster GRΔ Ε Λ Τ Ι Ο     Τ Υ Π Ο Υ

Η   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ

Η  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ

ΤΟ  ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΝΙΩΝ

ΚΑΙ ΤΟ  ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΧΑΝΙΩΝ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟΝ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«ΧΑΝΙaRT 2015 ΕΙΚΑΣΤΙΚέΣ ΔΙΑΔΡΟΜέΣ στο ΝΟΜό ΧΑΝίΩΝ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

«Μυθικές  Επ-(αν)-αφηγήσεις»

ΕΓΚΑΙΝΙΑ: Πέμπτη, 30 Ιούλιου 2015, στις 20:30

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΝΙΩΝ

ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 70, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΧΑΝΙΑ, ΚΡΗΤΗ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ:  30.7.2015 – 12.9.2015

ΑΝΟΙΚΤΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 20.00-22.00, ΤΡΙΤΗ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11.00-14.00

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

ΧΑΝΙΑ.- Την Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2015, στις 20:30, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον παρουσιάζει την  Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Μυθικές  Επ-(αν)-αφηγήσεις» στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Ανδρέα Παπανδρέου 70, Δικαστήρια, Χανιά, Κρήτη) σε επιμέλεια της . Εύας Κέκου.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Eozen Agopian(GR/USA), Ανδρέας Βάης, Λεωνίδας Γιαννακόπουλος, Sylvia Galos(ΑΤ/ES), Αλέξανδρος Δημητριάδης,  Αντιγόνη Καββαθά, Βασιλική Κοσκινιώτου, Εύα Μαραθάκη, Κριστέλ Μακρή(GR/HN), Βιργινία Μαστρογιαννάκη,  Αντωνία Παπατζανάκη(GR/USA), Ιρις Πλαϊτάκη (GR/US).Joulia Strauss(DE/RU), Maria Temnitschka(AT), Νότα Τσίτουρα, Konstantin Fischer(GR/DE), InkeriHarri(FI/DE)  &  Γιώργος Χατζηελευθερίου-Κορδώνης.

Η Επιμελήτρια της έκθεσης και Ιστορικός της Τέχνης Δρ. Εύα Κέκου σημειώνει: «Η έκθεση αυτή αποτελεί ένα σχολιασμό και ένα αναστοχασμό στην αφήγηση με αναφορά άλλοτε το μύθο, τη δοξασία, το λαϊκό παραμύθι, αλλά και τον κόσμο της λογοτεχνίας εν γένει. Τα θέματα που πραγματεύεται αφορούν το ονειρικό, το μυθικό αλλά και τους φόβους, τις ευχές μας, τις ενδόμυχες επιθυμίες μας και το υποσυνείδητο. Οι αναφορές είναι σε πολλά επίπεδα: ατομικό, κοινωνικό, πολιτικό. Σκοπός της έκθεσης είναι να αναδείξει μέσα από διαφορετικά μέσα(ζωγραφική, γλυπτική, βίντεο, φωτογραφία. εγκαταστάσεις) αλλά και αισθήσεις (ακοή, όσφρηση, όραση) την έννοια της αφήγησης όχι σε ένα επίπεδο όπως αναπτύσσεται από την ίδια την αφήγηση αλλά το επίπεδο που προκύπτει από τη χρονική διαμεσολάβηση και την εμπλοκή του “κοινωνικού Υποκειμένου”. Στην ανάπτυξη της ιδέας της έκθεσης -όπως σχηματοποιείται ως αναπαράστασή της μέσα από τα εικαστικά έργα- μας ενδιαφέρει η ίδια η μεταφορά της αφήγησης σε δεύτερο επίπεδο ή/και η μεταγραφή της με άλλο μέσο όπως και η διεύρυνσή της μέσα από τη διάδρασή της με το κοινό. Όπως προτείνει και ο τίτλος στα ελληνικά η ανάπτυξη της έκθεσης εδράζει στην υπόθεση της ίδιας της αφήγησης ( -αν) αλλά και τη μεταφορά της σε ένα δεδομένο χωροχρονικό πλαίσιο και όλη τη καινούρια αφήγηση που συνθέτει εντός αυτού. Η έκθεση αυτή πραγματεύεται έννοιες που αφορούν τη σημειωτική και τη σημειολογία στην ιστορία της τέχνης και αποτελεί μία κοινή επαναγραφή μέσα από τη συνάντηση διαφόρων επιστημών (κοινωνιολογία, ιστορία της τέχνης, ανθρωπολογία, λογοτεχνία) αλλά και μικτά μέσα το σύνθετο χαρακτήρα της αφήγησης».

Η εικαστική έκθεση «Μυθικές  Επ-(αν)-αφηγήσεις» εντάσσεται στο πρόγραμμα «ΧΑΝΙaRT 2015 – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων» και συνδιοργανώνεται από τη την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, το Πνευματικό Κέντρο Χανίων και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον.

Το πρόγραμμα «ΧΑΝΙaRT – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων» υλοποιείται από το «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον» σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, όλους τους Δήμους του Νομού Χανίων και τους Πολιτιστικούς Φορείς που έχουν σκοπό τη διερεύνηση και ανάπτυξη του Πολιτισμού και των Καλών Τεχνών.

Στόχος του προγράμματος «ΧΑΝΙaRT – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων» είναι να αναδείξει ο Νομός Χανίων το εικαστικό δυναμικό του και να καταστεί ένα από τα σημαντικότερα κέντρα εικαστικών δράσεων της Ελλάδας, μια αρένα νέων καλλιτεχνικών τάσεων και ένα φόρουμ εικαστικού διαλόγου και δημιουργίας, ένα χωνευτήρι αλληλεπιδράσεων μεταξύ των γηγενών πολιτιστικών αξιών και των διεθνών ρευμάτων πρωτοπορίας, το βήμα παρουσίασης των δράσεων και αναζητήσεων τόσο των Δασκάλων της Τέχνης όσο και των ευφάνταστων Νέων Δημιουργών.

Παράλληλα με την προβολή του τόπου και την ανάδειξη του ντόπιου πολιτιστικού δυναμικού, στόχος παραμένει η κατασκευή ενός διαδραστικού δικτύου επικοινωνίας μεταξύ όλων των Κρητών Εικαστικών Δημιουργών, της τοπικής κοινωνίας, της ευρύτερης καλλιτεχνικής κοινότητας και του παγκόσμιου πολιτιστικού ιστού.

H Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Πολιτισμού «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» δημιουργήθηκε με σκοπό να σώσει από την ερήμωση και τον αφανισμό το Παλιό Ελαιουργείο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζυμπραγού στο Νομό Χανίων της Κρήτης. Στόχος της είναι να στεγάσει στους χώρους του εκδηλώσεις πολιτισμού, μετατρέποντάς το σε έναν τόπο μνήμης και ένα πεδίο δράσεων στην ενδοχώρα του νησιού.

Το κτίριο του Παλιού Ελαιουργείου αποτελείται από τον κεντρικό οικοδομικό πυρήνα που κατασκευάστηκε με λιθοδομή τη δεκαετία του 1920 και από πτέρυγες – δορυφόρους κατασκευασμένες σε διαδοχικές οικοδομικές φάσεις ως τη δεκαετία του 1970. Το 1980 σταμάτησε η λειτουργία του ως λιοτρίβι και αφέθηκε να καταρρέει γοργά. Κατά την ανασυγκρότησή του στόχος ήταν η διατήρηση των πρωταρχικών υλικών του κτιρίου με τον αυθεντικό τεχνολογικό του εξοπλισμό με όσο το δυνατόν λιγότερες παρεμβάσεις. Ο μηχανικός εξοπλισμός του ελαιοτριβείου είναι Ελληνικής Κατασκευής(!) από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 και διατηρήθηκε σαν σημείο μνήμης και αναφοράς των αρχικών λειτουργιών του χώρου.

Σήμερα το «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» είναι ένας πολυδιάστατος πολιτιστικός οργανισμός. Απαρτίζεται από την«Πινακοθήκη Εικαστικών Τεχνών Χανίων» που στόχο της έχει τη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παρουσίαση περιοδικών εικαστικών εκθέσεων, και το «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων» που σκοπός του είναι η διαφύλαξη, η παρουσίαση και η ανάδειξη των μόνιμων συλλογών του «Ελαιουργείου» και η προώθηση μαζί με τη μελέτη των διαδραστικών επαφών της Σύγχρονης Τέχνης με τον Άνθρωπο. Παράλληλα από το «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» εκπορεύονται έξι μεγάλα προγράμματα Επικοινωνίας, Συνεργασίας, Ανάπτυξης & Πολιτισμού:  1.«Ο Δρόμος των Μουσείων»,   2.«Ο Κύκλος των Φαραγγιών»,  3.«ΧΑΝΙaRT – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων»,  4.«Τέχνη & Οίνος – Τα Οινοποιεία Δυτικής Κρήτης στηρίζουν τον Πολιτισμό»,  5.«Δημιουργική Φιλοξενία Καλλιτεχνών – Olivepress Art Residency»  &   6.«Το Βήμα της Τέχνης».

Το παλιό λιοτρίβι που αναγεννήθηκε σε «Εργοστάσιο Τέχνης», βρίσκεται στο χωριό Δρομόνερο, 33 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της πόλης των Χανίων (30 λεπτά με το αυτοκίνητο), πάνω στον οδικό άξονα που οδηγεί στο γραφικό ψαροχώρι του Λιβυκού Πελάγους με τις μαγικές παραλίες: την Παλαιόχωρα.

Fair-(ies) Re Tale(s) poster EnPRESS RELEASE

THE REGION OF CRETE

THE REGIONAL UNIT OF CHANIA

THE CULTURAL CENTER OF CHANIA

AND THE CONTEMPORARY ART MUSEUM OF CHANIA-OLIVEPRESS

TAKING PART IN THE PROGRAMME CHANIaRT 2015-VISUAL ARTS JOURNEYS IN THE REGIONAL UNIT OF CHANIA

PRESENT THE EXHIBITION OF CONTEMPORARY ART

“Fair-(ies) Re-Tale(s)”

OPENING:    Tuesday 30th of July 2015 at 20:30

CULTURAL CENTER OF CHANIA

70 ANDREA PAPANDREOU ST,   CHANIA, CRETE, GREECE

DURATION OF EXHIBITION: 30.7.2015-12.9.2015

HOURS: MONDAY 20.00-22.00, TUESDAY – FRIDAY 11.00-14.00

FREE ADMISSION

CHANIA- On Thursday, 30 of July 2015, at 20.30 the Contemporary Art Museum of Chania-Olivepresspresents the contemporary art exhibition “Fair-(ies) Re- Tale(s)” at the Cultural Center of Chania (70 Andrea Papandreou St,  Chania, Crete, Greece) curated by Dr Eva Kekou.

Participating artists: Eozen Agopian(GR/USA), Andreas Vais, Leonidas Giannakopoulos, Sylvia Galos(AT/ES), Alexandros Dimitriadis, Antigoni Kavvatha, Vassiliki Koskiniotou, Eva Marathaki, Christelle Makris(GR/HN), Virginia Mastrogiannaki, Antonia Papatzanaki(GR/USA), Iris Plaitakis(GR/USA), Joulia Strauss(DE/RU), Maria Temnitschka(AT), Nota Tsitoura, Konstantin Fischer(GR/DE),  Inkeri Harri(FI/DE) and George Hatzieleftheriou-Kordonis.

According to curator and art historian, Dr Eva Kekou: “This exhibition is a commentary and a reflectionon narrative with reference tomytholology in general and  myth in particular,  literature, fairy tales or  folk tales. The themesaddressed concern the dreamlike, the mythical but also fears, our wishes, our innermost desires and the subconscious. The references exist on many levels: personal, social, political. The exhibition aims to highlight via different media (painting, sculpture, video, photography, installation) as well as senses (hearing, smell, sight) the notion of narrative not only on a single level of that of narrative itself but also on the level which results from the passage of time and interaction through the viewer. In the development of the idea of the exhibition – as it takes shape through the works of art – we are interested in narrative itself on a secondary level and/or itstranscriptionvia other means as well as its expansion through its interaction with the public. As also the title in Greek proposes, the development of the exhibition is founded on the notionof (re-)narration and its transfer to a given time-place framework and the entirely new narrative composed in this context. The exhibition deals with notions of semantics and semeology in the history of art and is a rewritingvia the meeting of various fields (sociology, history of art, anthropology, literature) and alsomixed mediathe complex nature of narrative.”

The contemporary art exhibition “Fair-(ies) Re-Tale(s)” is part of the program “CHANIaRT 2015 – Visual Arts Journeys in the Regional Unit of Chania” and is organized by the Region of Crete together with the Regional Unit of Chania,  the Cultural Center of Chania and the Contemporary Art Museum of Chania-Olivepress.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Δ Ε Λ Τ Ι Ο      Τ Υ Π Ο Υ

Η   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ

Η  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ

Ο  ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ

ΚΑΙ ΤΟ  ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΧΑΝΙΩΝ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟΝ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«ΧΑΝΙaRT 2015 ΕΙΚΑΣΤΙΚέΣ ΔΙΑΔΡΟΜέΣ στο ΝΟΜό ΧΑΝίΩΝ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

 «Νατάσα Καρακατσάνη | Άγνωστος Προορισμός» • Επιμελητής: Γιάννης Στρατουδάκης

«Καλωσορίσατε | Η Ευρωπαϊκή Φιλοξενία και τα Σύνορά της» • Επιμελητής: Μεγακλής Ρογκάκος

 

ΕΓΚΑΙΝΙΑ: Σάββατο, 13 Ιούνιου 2015, στις 20:30

ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΧΑΝΙΩΝ – ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟΝ

ΔΡΟΜΟΝΕΡΟ, 33ο ΧΛΜ. ΧΑΝΙΩΝ – ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ, ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ, ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ, ΚΡΗΤΗ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ:  13.6.2015 – 1.11.2015

ΑΝΟΙΚΤΑ: Κάθε Κυριακή 11.00 – 21.00, από Δευτέρα έως Σάββατο επισκέψεις έπειτα από προσυνεννόηση.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ.– Στις 13 Ιουνίου 2015, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον στο Δρομόνερο, εγκαινιάζει την εικαστική δράση «Φιλοξενία» με δύο επιμέρους εκθέσεις – την προσωπική έκθεση φωτογραφίας «Νατάσα Καρακατσάνη | Άγνωστος Προορισμός» σε επιμέλεια του Γιάννη Στρατουδάκη, και την ομαδική εικαστική έκθεση σύγχρονης τέχνης  «Καλωσορίσατε | Η Ευρωπαϊκή Φιλοξενία και τα Σύνορά της» σε επιμέλεια του Μεγακλή Ρογκάκου.

Η έκθεση «Νατάσα Καρακατσάνη | Άγνωστος Προορισμός» μας γνωρίζει τον χώρο του Ξενώνα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο στη Μακρινίτσα, του Κέντρου Υποστήριξης Νέων “Άρσις”, που αποτελεί σταθμό πολλών από αυτούς τους εφήβους. Χωρίς επιτήδευση, οι φωτογραφίες εμβαθύνουν στη ψυχολογία δεκαπέντε ανήλικων, ορφανών μεταναστών από δοκιμαζόμενες περιοχές του πλανήτη, όπως γράφει ο Γιάννης Στρατουδάκης, τονίζοντας τη μοναδικότητά τους.

Η θεματική της έκθεσης «Καλωσορίσατε | Η Ευρωπαϊκή Φιλοξενία και τα Σύνορά της» είναι επίκαιρη και ευαίσθητη. Ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής, Μεγακλής Ρογκάκος, επέλεξε, τεκμηρίωσε και παρουσιάζει άρτια 33 έργα ισάριθμων καλλιτεχνών με κεντρικό θέμα τη φιλοξενία και τη μετανάστευση στην Ευρώπη. H πλειοψηφία των έργων φιλοτεχνήθηκε ειδικά για την έκθεση και κάθε καλλιτέχνης χρησιμοποίησε το ιδιαίτερο λεξιλόγιό του για να ανταποκριθεί στην ιδέα της φιλοξενίας και της μετανάστευσης καλύπτοντας από διαφορετικές οπτικές γωνίες το θέμα. Τα έργα εμπνεύσθηκαν με αφορμή την ιδιαίτερη παράδοση της φιλοξενίας στην Ελλάδα κι εκφράζονται με ευαισθησία και κριτική για την ανθρώπινη αγωνία της μετανάστευσης.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Σοφία Βλαζάκη, Αλέξανδρος Βούτσας, Νίκος Γιαβρόπουλος, Cris Gianakos, Έλλη Γρίβα, Λυδία Δαμπασίνα, Γιάννης Διαλινός, Μαρίβα Ζαχάρωφ, Αντιγόνη Καββαθά, Μιχάλης Καλαϊτζάκης, Νίκος Κρυωνίδης, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Γιάννης Π. Μαρκαντωνάκης, Δημήτρης Μεράντζας, Άλκηστη Μιχαηλίδου, Μαρία Μιχελογιάννη, Νicholas Moore, Χαρίτων Μπεκιάρης, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Ελένη Μυλωνά, Barbara Knight, Lena Dimova, Πέτρος Ξενάκης, Αντωνία Παπατζανάκη, Κ.Ν. Πάτσιος, Ελένη Παυλοπούλου, Μαρίνα Προβατίδου, Νατάσσα Πουλαντζά, Μιράντα Σκυλουράκη, Rena Stollenwerk, Γιώργος Τσεριώνης, Κonstantin Fischer και Διονύσιος Φραγκιάς.

Ο Iστορικός και Κριτικός της Τέχνης Δρ Κωνσταντίνος Πρώιμος σημειώνει: «Το δικαίωμα στη φιλοξενία που εμφανίζεται στην Ευρωπαϊκή γραμματεία από τον Όμηρο μέχρι τον Emmanuel Levinas καθορίζει μια μακρά παράδοση φιλοξενίας στην Ευρωπαϊκή ήπειρο η οποία αφορά τόσο στον ξένο όσο και στον γηγενή πληθυσμό. Η φιλοξενία ως δικαίωμα και ιερή υποχρέωση σύντομα μεταλλάχθηκε σε hospitalitas, μια χριστιανική φιλανθρωπική αρετή, στον όψιμο Μεσαίωνα, στη διάρκεια του οποίου εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο όρος. Σύμφωνα με τον Emile Benveniste ο όρος hospitalitas είναι συναφής με τον όρο hostilitas, εχθρότητα. Τότε παύει η φιλοξενία να συνιστά δικαίωμα και ιερή υποχρέωση και τότε φαίνεται ότι λαμβάνει χώρα η μετάβαση από τη φιλοξενία χωρίς όρους στη φιλοξενία με όρους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Jacques Derrida: “Πάντοτε θα απειλούμαστε από το δίλημμα μεταξύ, από τη μια πλευρά, της φιλοξενίας χωρίς όρους που απαλλάσσεται από την υποχρέωση του νόμου, του καθήκοντος, ακόμα και της πολιτικής και, από την άλλη πλευρά, της φιλοξενίας υπό όρους που καθορίζεται με βάση το νόμο και το καθήκον. Η μία φιλοξενία μπορεί πάντα να διαφθείρει την άλλη και αυτή η δυνατότητα για διαφθορά παραμένει απεριόριστη. Πρέπει να παραμείνει έτσι”».

Οι δύο επί μέρους εκθέσεις συνοδεύονται από ενιαίο κατάλογο, που περιλαμβάνει χαιρετισμό της Ίριδας Πανδίρη, Συντονίστρια Δομών Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων “Άρσις”, εισαγωγή με τίτλο «Φιλοξενία – Όρια, προκλήσεις και αντοχές μίας αρχαιοελληνικής έννοιας στη σύγχρονη Ευρώπη» του Ιστορικού και Κριτικού της Τέχνης Δρ Κωνσταντίνου Β. Πρώιμου, και εκτενή κείμενα των επιμελητών για τις εκθέσεις με αναφορές και σχόλια για τα συμμετέχοντα έργα. Ο κατάλογος εικονογραφεί πλήρως όλα τα εκθέματα.

Η «Φιλοξενία» εντάσσεται στο πρόγραμμα «ΧΑΝΙaRT 2015 – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων» και συνδιοργανώνεται από τη την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, το Δήμο Πλατανιά και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον.

Πληροφορίες Κοινού

Χώρος: Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον, Δρομόνερο, 33ο Χλμ. Χανίων – Παλαιόχωρας, Δήμος Πλατανιά, Νομός Χανίων, Κρήτη.

Εγκαίνια: Σάββατο, 13 Ιούνιου 2015, στις 20:30.

Διάρκεια Έκθεσης: 13 Ιουνίου – 1 Νοεμβρίου 2015.

Ώρες Λειτουργίας: Κάθε Κυριακή 11.00 – 21.00, από Δευτέρα έως Σάββατο επισκέψεις έπειτα από προσυνεννόηση.

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης, τηλ: +30 6937 383 500, email: ioannis2000@gmail.com

Ιστότοπος Ανακοίνωσης Έκθεσης: www.olivepress.eu

Philoxenia-report (view pdf file)

 

P R E S S   R E L E A S E

THE REGION OF CRETE

THE REGIONAL UNIT OF CHANIA

THE MUNICIPALITY OF PLATANIAS

AND THE MUSEUM OF CONTEMPORARY ART OF CHANIA – OLIVEPRESS

CONTRIBUTING TO THE PROGRAMME

“CHANIaRT 2015 VISUAL ROUTES in CHANIA”

PRESENT THE ARTISTIC EVENT

 “Natassa Karakatsani – Destination Unknown” • Curator: Yiannis Stratoudakis

“Welcome – The European Hospitality and its Borders” • Curator: Megakles Rogakos

 OPENING: Saturday, 13 June 2015 at 20.30

 MUSEUM OF CONTEMPORARY ART OF CHANIA – OLIVEPRESS

DROMONERO, 33RD KM. CHANIA – PALEOCHORA, MUNICIPALITY OF PLATANIAS, CHANIA, CRETE

EXHIBITION DURATION: 13/6/2015 – 1/11/2015

OPEN: Every Sunday 11.00 – 21.00, Monday to Saturday visits after prearrangement.

FREE ENTRANCE

CHANIA PREFECTURE.- On 13 June 2015, the Museum of Contemporary Art Chania – Olivepress in Dromonero, Crete, inaugurates the artistic event “Philoxenia” with two individual exhibitions – the solo photography exhibition “Natassa Karakatsani – Unknown Destination” curated by John Stratoudakis, and the group exhibition of contemporary art “Welcome – The European Hospitality and its Borders” curated by Megakles Rogakos.

The exhibition “Natassa Karakatsani – Unknown Destination” acquaints us to the space of the Shelter for Unaccompanied Minors Asylum Seekers in Makrinitsa, Volos, of the Arsis – Youth Support Centre, which is a station for many of these teenagers. Without affectation, the photographs deepen into the psychology of fifteen minor, orphan immigrants from distressed areas of the world, writes Stratoudakis, emphasizing their uniqueness.

The theme of the exhibition “Welcome – The European Hospitality and its Borders” is timely and sensitive. Art historian and exhibition curator, Megakles Rogakos, selects, documents and presents 33 artists with an equal number of works on the central theme of hospitality and immigration in Europe. The majority of works are created especially for the exhibition, and each artist uses her/his special vocabulary to respond to the idea of ​​hosting and immigration, covering the topic from different angles. The works are inspired in response to the special tradition of hospitality in Greece, and express sensitively and critically the human distress of immigration.

The 33 artists of the “Welcome” exhibition are Hariton Bekiaris, Lamprini Boviatsou, Konstantin Fisher, Dionisis Fragias, Cris Gianakos, Nikos Giavropoulos, Elli Griva, Lydia Dambassina, John Dialinos, Lena Dimova, Antigone Kavvatha, Michalis Kalaitzakis, Nikos Kryonidis, Alexandros Manganiotis, Yannis P. Markantonakis, Dimitris Merantzas, Alkistis Michaelidou, Maria Michelogianni, Nicholas Moore, Eleni Mylonas, Barbara Knight, Antonia Papatzanaki, K.N. Patsios, Eleni Pavlopoulou, Marina Provatidou, Natassa Poulantza, Miranda Skylouraki, Rena Stollenverk, George Tserionis, Sofia Vlazaki, Alexander Voutsas, Petros Xenakis, and Mariva Zacharof .

The two individual exhibitions are accompanied by a single catalogue, which includes a foreword by the Art Director of the Museum of Contemporary Art Chania – Olivepress, Ioannis N. Arhontakis, a greeting by Irida Pandiri, Arsis Coordinator of the Arsis Shelters for Unaccompanied Minors, an introduction entitled “Philoxenia – Limits, Challenges and Strengths of an Ancient Greek Concept in Today’s Europe” by art historian and critic Dr Constantinos V. Proimos, and comprehensive texts of the curators for the exhibitions with refrerences and comments about the participating works. The catalogue fully illustrates all the exhibits.

“Philoxenia” is part of the program “CHANIaRT 2015 – Visual Routes in Chania.

Public Information

Venue: Museum of Contemporary Art Chania – Olivepress, Dromonero, 33rd Km. Chania – Paleochora, Platanias, Chania, Crete.

Opening: Saturday, 13 June 2015, at 20:30.

Duration: 13 June – 1 November 2015.

Opening Hours: Every Sunday 11.00 – 21.00, Monday to Saturday visits after prearrangement.

Contact Person: Ioannis N. Arhontakis, tel: +30 6937 383 500, email: ioannis2000@gmail.com.

Exhibition Announcement Website: www.olivepress.eu.

Philoxenia-report (view pdf file)

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας

Vanitas – Ματαιότης, 2014

Διάρκεια έκθεσης: 13 Ιουνίου – 13 Ιουλίου 2014

 

Εγκαίνια: Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014, 20.30

Παλαιά Δημοτικά Λουτρά Πάτρας, Γούναρη 118, Πάτρα

Με την πραγματοποίηση της έκθεσης έργων – ζωγραφικών και χαρακτικών συνθέσεων, γλυπτών και εγκαταστάσεων – σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών με τίτλο “Vanitas – Ματαιότης, 2014” και  με θέμα τη νεκροκεφαλή στο χώρο των παλαιών Δημοτικών Λουτρών από τις 13 Ιουνίου έως και τις 13 Ιουλίου το Διεθνές Φεστιβάλ της Πάτρας  συναντιέται για το 2014 με τον χώρο των εικαστικών.

Ο χώρος στον οποίον φιλοξενείται η έκθεση δημιουργεί ένα υποβλητικό σκηνικό για την υποδοχή και τη φιλοξενία έργων που μέσα από τον μεταξύ τους διάλογο διαμορφώνουν μια ενιαία πρόταση, μια πολυδιάστατη εικαστική παρέμβαση, στοχεύοντας, πρωτίστως, στην επικοινωνία, τη συμμετοχή και την εμπλοκή του θεατή.

Σύμβολο αρχετυπικό και μυστικιστικό, παγανιστικό και χριστιανικό, η νεκροκεφαλή αποτέλεσε βασικό μοτίβο για τη θεματική κατηγορία vanitas (ματαιότης), νεκρών φύσεων που γνώρισαν ευρεία διάδοση και αποδοχή στην ευρωπαϊκή  ζωγραφική του 16ου και 17ου αιώνα, κυρίως στην Ολλανδία και τις Κάτω Χώρες.

Σε συνθέσεις αριστοτεχνικής απόδοσης και ακρίβειας, νατουραλιστικής δεξιοτεχνίας, χρωματικής ευαισθησίας και σχεδιαστικής ποιότητας, η νεκροκεφαλή μαζί με άλλα μοτίβα (όπως οι καρποί που σαπίζουν, τα λουλούδια, τα κεριά, οι κλεψύδρες, οι πεταλούδες και τα έντομα) λειτουργούσαν ως αλληγορίες της ματαιότητας των προσπαθειών σε μια ευημερούσα κοινωνική πραγματικότητα, ως υπομνήσεις του χρόνου, του κύκλου της ζωής και του θανάτου, της αναπόδραστης μοίρας του ανθρώπου, της φθαρτότητας των υλικών αγαθών και του εφήμερου χαρακτήρα των απολαύσεων και των ηδονών, αλλά και, κάποιες φορές, της μελαγχολίας και της μετάνοιας.

Ως θέμα, ωστόσο, η νεκροκεφαλή έχει σημαντική παρουσία στην τέχνη του δυτικού κόσμου: από τις γλυπτικές διακοσμήσεις των γοτθικών καθεδρικών ναών έως τη δημιουργία σημαντικών καλλιτεχνών του 19ου και του 20ού αιώνα.

Για τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες, η νεκροκεφαλή συνιστά αγαπητό θέμα, το οποίο επεξεργάζονται με πρωτότυπο τρόπο σε συνθέσεις τολμηρές, ευρηματικές και ευφάνταστες, ανοιχτές σε πολλαπλές ερμηνείες και αναγνώσεις, σε συνθέσεις όπου τα συμβολικά στοιχεία συμβιώνουν με την αισθητική παράμετρο, η κριτική ματιά με την ανατρεπτική προσέγγιση.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Μιχάλης Αρφαράς, Νίκος Βαρυτιμιάδης, Μαρία Βοζαλή, Ανδρέας Βούσουρας, Αντωνία Γρίβα, Στέφανος Επιτρόπου, Οδυσσέας Ζαχαρόπουλος, HOPE, Αντιγόνη Καββαθά, Άννα Καρατζά, Δημήτρης Καρλαφτόπουλος, Απόστολος Κοτούλας, Μάκης Κυριακόπουλος, Ανδρέας Λυμπεράτος, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Δημήτρης Μεράντζας, Έλλη Μπαρμπαγιάννη, Τίμος Μπατσαούρας, Νάτερ Νάτερ (Νίκος Παχής), Ανδρέας Νικολάου, Αλίκη Παππά, Αντώνης Παπαδόπουλος, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, Γιώργος Παπακαρμέζης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Κωνσταντίνος Πάτσης, Κωνσταντίνος Πάτσιος, Νατάσσα Πουλαντζά, Νίκος Σεπετζόγλου, Γιώργος Τσεριώνης, Κώστας Τσιρώνης, Λία Ψωμά.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΘΕΣΗΣ / Art Management

Λιάνα Ζωζά, Cube Gallery

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

Γιάννης Μπόλης, Ιστορικός της τέχνης – Επιμελητής

Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Ιστορικός της τέχνης – Επιμελήτρια

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

PRESS RELEASE

MINISTRY OF EDUCATION & RELIGION, CULTURE & SPORTS

EMST – THE NATIONAL MUSEUM OF CONTEMPORARY ART

EMST New Productions 2013, Hall for New Projects

Indoors Plus

The National Garden

Curator: Stamatis Schizakis

Opening: Thursday, April 18 at 20:00

Duration: April 18 – May 26, 2013

The National Museum of Contemporary Art within the framework for presentation of New Productions presents the new work-installation of the group Indoors Plus titled: The National Garden, in the Hall for Exhibition of New Works, from April 18 to May 26, 2013.

A strange, allegorical, white garden will emerge in the space of the museum. It is a large scale installation, a depiction of the ground plan of the National Garden of Athens. The white color is dominant and creates a cold sensation that refers to a frozen, paradoxical, lifeless space. The visitor roaming through the installation becomes part of it, turning on with his footsteps a muffled sound ambience.

Michel Foucault in his Des espaces autres characterizes the garden as the smallest part of the world and, at the same time the totality of the world.

For the members of the indoors Plus group, the idea of the garden contains without suppressing the different artistic personalities. “ It constitutes a model of coexistence, allows the creation of a common work, where our different voices meet to deal with questions of identity, collectivity and behavior, in an effort of smoothing the contrasts created by our different individualities” –  explain the members of the indoors plus.

The current situation in their country did not leave them untouched. They borrowed the name and the ground plan of the National Garden and their fractured presentation of it convert the garden to a symbol for the present situation in the country. The fragmented, violent and cold landscape of their garden symbolizes the urgent need for a collective and creative reconstruction.

Brief vita of the group

Four known visual artists:  Marigo Kassi, Vally Nomidou, Spyridoula Politi and Mary Christea constituted in 2007 the group “Indoors”. A year later they successfully presented the visual action “Home” in a lived in apartment in the center of Athens. During the years that followed their collective actions were extended ( they took part in the 2nd Biennale of Thessaloniki) and widened to include the participation in the group, in spring 2010, of the visual artists Antigoni Kavvatha and Konstantinos Stamatiou and of the Physicist Dr. Ernestos Argyres. The new group was named Indoors Plus.

Free entrance

Opening hours:

Tuesday – Sunday: 11.00 – 19.00 Thursday: 11.00 – 22.00, Monday: closed

National Museum of Contemporary Art

Building: Conservatory of Athens, Vasileos Georgiou B’ 17 -19 & Rigillis, Athens, 10675

Phone: 210 92.42.111 – 3, Fax: 210 92.45.200, protocol@emst.gr, pressoffice@emst.gr

http://www.emst.gr, http://fixit-emst.blogspot.com

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Δελτίο Τύπου

FIZZ GALLERY

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΒΒΑΘΑ

ΧΘΟΝΙΑ ΦΙΔΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΔΕΝΤΡΑ

Η «fizz gallery» εγκαινιάζει την Πέμπτη 5 Μαΐου 2011, ώρα 19.30

ατομική έκθεση της Αντιγόνης Καββαθά με τίτλο “Χθόνια φίδια και ιερά δέντρα”

Με ένα εξαιρετικά λιτό, ευαίσθητο και περίτεχνο σχέδιο, που κινείται

στην αντίθεση άσπρου-μαύρου, η ζωγράφος Αντιγόνη Καββαθά δημιουργεί

τη νέα της δουλειά. Με αφετηρία το συνεχή προβληματισμό της

γύρω από τη φύση, τη ζωή και το επέκεινα, η ζωγράφος συνδέει

την τωρινή δουλειά της με την προηγούμενη, που είχε τίτλο “Ιχνηλατώντας τα Ερέβη”.

Τότε πραγματευόταν τον κόσμο των σκιών· τώρα, φθάνοντας στην πύλη του Άδη,

συναντά τους φύλακές του, ιερά φίδια και μυθικά τέρατα.

Διάρκεια έκθεσης: 5-28  Μαΐου 2011

Επισυνάπτεται Δελτίο Τύπου της έκθεσης και ενδεικτικές φωτογραφίες.

Παραμένουμε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,

Ελίνα Λεβεντάκη

fizz gallery

Valaoritou 9c ,106 71, Athens, Greece

Tel: 0030 210-3607598, fax: 0030 210-3607546

info@fizzgallery.gr www.fizzgallery.gr

Χθόνια φίδια και ιερά δέντρα 2011  Κατάλογος  (δείτε το pdf αρχείο)

PRESS RELEASE

FIZZ GALLERY

ANTIGONI KAVVATHA

CHTHONIC SERPENTS AND SACRED TREES

5 – 28 May 2011

Antigoni Kavvatha creates “Chthonic Serpents and Sacred Trees” –the title of her exhibition in Fizz Gallery– with an exquisitely sensitive and simple yet elaborate design which explores the tonal contrasts of black and white. Motivated by a recurring fascination with nature as well as life and the hereafter, the artist builds upon the spirit of her earlier work entitled “Tracking Erebus”. Then, Kavvatha portrayed the world of shadows; now, she has arrived at the gates of Hades, meeting his guards, sacred serpents and other mythical beasts.  To depict this dark world, she reveals different facets of forest scenes; trees and trunks hibernating or victimized by arson, lightning, and drought.

Antigoni Kavvatha analyzes the chromatic contrast between black and white amongst a lattice of lines and shapes. She imparts movement into her two-dimensional compositions so that they seem to spread out to infinity, beyond even the image’s static frame.  Intense light wipes out the third dimension of the objects and powerfully accents the dominant elements of her painting, e.g. balance, symmetry, and the beauty of detail.

In the forms revealed within Kavvatha’s compositions, the viewer discovers allusions to Meanders, Galaxies, the Triton that is tamed by Hercules in the preclassic aetoma of Parthenon, dragons, and sacred serpents of different religions – all shapes and images that have captivated her for a long time.

The black and white compositions (acrylic on mylar – a synthetic rice paper), appearing in various dimensions and endless friezes, constitute a characteristic element not only of her artistic evolution but also of a deep and personal engagement to such themes as: nature and life, myth v. reality, the visible v. the invisible, and appearance v. substance.

Antigoni Kavvatha was born in 1955 in Thessaloniki, Greece. She studied painting in the School of Fine Arts in Athens and completed graduate studies in New York and Boston (MFA Boston School of Fine Arts). She has hosted seven one-woman shows and participated in many group exhibitions. Her work can be viewed in collections throughout Europe and USA.  She currently resides in Athens.

fizz gallery 9Γ Valaoritou st, 10671, Athens, tel. 210 3607598, fax: 210 3607546,

Email: info@fizzgallery.gr, www.fizzgallery.gr

Open: Tuesday – Friday 12.00 – 15.00, 18.00 – 21.00, Saturday: 11.00 – 14.00

Sunday & Monday closed

Opening: May 5, 2011, 8.00pm

Chthonic Serpents and Sacred Trees 2011  Catalog  (view pdf file)

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s